روش خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم

از مهم­ترین مصالحی که در ساخت ساختمان استفاده می­شود میلگرد می­باشد. به همین دلیل باید برای خرید میلگرد از کارخانه نسبت به کیفیت و قیمت آن مطمئن شد. البته باید بدانیم که این محصول در بازار آهن بسیار متنوع است و البته کاربردهای مختلفی دارد و بر همین اساس برای هر متقاضی باید یک نوع خاص سفارش ثبت شود

موارد با اهمیت در موقع خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم

اگر تمایل دارید پایین­ترین قیمت آهن و میلگرد را برای ساخت ساختمان یا دفتر فروش خود خریداری نمایید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. ابتدا می­بایست به این مسئله عنایت داشته باشید چون کیفیت و استاندارد ساخت میلگرد فرق می­کند لذا قیمت آن بسیار متنوع است.

در ثانی که برای خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم می­بایست  به آن دقت داشته باشید این است که لازم است حجم زیادی از تولیدات را بخرید مثلا برخی شرکت­ها به شما توصیه می­کنند که حتما میلگردی که خریداری می­کنید بیشتر از 24 تن (25 تن یا 12 بندیل)سفارش دهید. بیشتر کارخانه ­هایی که میلگرد تولید می­کنند بر حسب استاندارهای رسمی کشور است ولی باید بدانید که کیفیت شمشی که در ساخت میلگرد استفاده می­شود در مرغوبیت میلگرد موثر است.

نکات مهم ابعاد و قطر میلگرد:

در زمان خرید حتما باید قطر و یا شماره میلگرد را بررسی کنید و اضافه بر قطر میلگرد، باید بدانید چه تعداد شاخه میلگرد نیاز دارید. البته نوع گریدی که قصد دارید مصرف کنید (که غالبا A1,A2,A3 است ) حتما می­بایست به کارخانه اعلام کنید. موردی که بسیار اهمیت دارد این است که به بیشتر کارخانه­ها اگر سفارش اشتباه ارائه کنیم میلگرد را پس نمی­گیرند و حتی سفارش را تغییر هم نمی­دهند.

آگاهی از وزن میلگرد :

از وزن میلگرد باید از طریق مهندس­هایی که درراس پروژه هستند مطلع شوید. وقتی وزن میلگرد سفارشی را بدانید، در محاسبه هزینه نهایی دقیق­تر خواهید بود و همچنین جهت حمل و نقل میلگردها وسیله نقلیه مناسبتری تهیه خواهید کرد.

اطلاع از زمان ارسال:

شایسته است بدانید که چه زمانی محموله بار به شما تحویل خواهد شد. وقتی سفارش را ثبت کردید به شما کد رهگیری داده می­شودکه هم زمان تحویل و هم وضعیت بار در آن مشخص است و البته قابل پیگیری است. تعدادی از کارخانه ­ها بصورت مستقیم به مصرف کننده بار نمی­فروشند و باید از طریق سایتها یا واسطه­ ها خریداری کنید.

چک کردن اوزان محموله میلگرد:

وقتی بار را می­خواهید تحویل بگیرید باید وزن محموله را کنترل کنید و همچنین باید نوع کالا و استاندارد بودن کیفیت بار را بررسی نمایید و مطمئن شوید که میلگردها زنگ زده نباشد و یا اینکه حتما لوگوی تولید کننده بر روی آن نقش بسته و حک شده باشد.

روش نگهداری از میلگرد در انبار

میلگرد محصولی است که بسیار حساس است و همیشه در معرض زنگ زدن می باشد و باید در محیطی مناسب نگهداری شود .

برای خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم چه مراحلی انجام می­شود؟

  • تقاضای خرید با فرم شرکت و یا فروشنده
  • ارسال برگه ارزش افزوده یا تصویر کارت ملی خریدار
  • ارسال مدارک برای کارخانه
  • صادر کردن پیش فاکتور خرید
  • پرداختن هزینه به کارخانه
  • ارسال فیش واریزی به شرکت یا کارخانه
  • ارسال آدرس و کد پستی

چگونگی خرید میلگرد از کارخانه به صورت مستقیم

نمی توان فرمول دقیق خرید و شرایط فروش یکسان از کارخانه­ های میلگرد بیان کرد و روشهای مختلفی برای فروش مستقیم میلگرد وجود دارد ولی اگر بخواهیم یک روش فروش کلی برای آن نام ببریم، می­توانیم بگوییم که غالبا کارخانه ­های فروش میلگرد بصورت عمده محصولات خود را به فروش می­رسانند. خریداران باید برای خرید میلگرد به سایت کارخانه و یا دفتر آن رجوع کنند.  سپس با کارشناسان فروش تماس بگیرید و مشخصات میلگرد را مشورت بگیرید که در نهایت برای شما پیش فاکتور تنظیم می­کنند و می­بایست بیعانه یا پیش پرداخت داشته باشید تا میلگرد مورد نظر به شما تخصیص داده شود .

نحوه خرید میلگرد از بنگاه، کارخانه یا شرکت بازرگانی

جهت خرید میلگرد سه گزینه متفاوت هست که شما می توانید براساس تناژ و مقدار محصول مورد نظر خود یکی از مسیرهای زیر را انتخاب کرده و خرید نمایید.

الف- خرید از کارخانه

ب- خرید از بنگاه

ج- خرید از شرکت­های بازرگانی

الف- خرید میلگرد از کارخانه

اگر قصد دارید از کارخانه میلگرد با تناژ زیاد خریداری کنید و می­خواهید با قیمت مناسب­تری خریداری کنید باید از کارخانه میلگرد را خریداری بکنید. ولی کارخانه ها محصولات خود را هر روز و روزانه ارائه نمی­کنند و همچنین فاصله زیاد عوامل مربوط به حمل و نقل باعث ایجاد اشکال­هایی برای خریداران می­شود. لذا خریداران آنچنان تمایل ندارند از کارخانه­ها میلگرد بخرند. هر چند قیمت کارخانه و بازار تفاوت­هایی دارد ولی چون خرید از کارخانه دشواری های خاص خود را دارد خریداران تمایل زیادی به خرید از کارخانه ندارند.

ب- خرید مستقیم میلگرد از بنگاه

اگر به مقدار کمی میلگرد نیاز دارید می­توانید از بنگاههای فروش آهن­آلات خریداری کنید و این نوع خرید محدودیت خاصی برای شما ندارد.

ج-خرید از شرکت­های بازرگانی

این شرکت­ها واسطه فروش میلگرد هستند و قادرند هر نوع محصول را در هر تناژی به خریداران تحویل نمایند.

کارخانه­های تولیدی میلگرد

کارخانه­ های ساخت میلگرد و نوردکاران میلگرد به دو روش میلگرد تولید می­کنند. یعنی اینکه خودشان مالک شمش هستند و بصورت مستقیم قیمت میلگرد را تعیین می­کنندکه قیمت­ها در این روش کاملا شفاف است. صاحب میلگردها غالبا یک حاشیه سود خاص برای واسطه­ های فروش کالای خود در نظر می­گیرد تا آنها هم در فعالیت­های خود سودی مشخص داشته باشند. فرد دیگری شمش دارد و غالبا به عنوان حق العمل کاری برای صاحب شمش میلگرد می­سازد؛ لذا قیمت­گذاری توسط خودشان انجام نمی­شود.

کارخانه های تولیدی میلگرد

نتیجه نهایی

میلگرد یکی از مهم ترین انواع مقاطع فولاد است که برای خرید آن باید با علم تخصصی همراه باشد و با کارشناسان خبره مشاوره شود. برای خرید میلگرد به ترتیب مراحل ذیل مطلب باید طی شود تا از بتوان گفت یک خرید مفید انجام شده است.

  • انتخاب محل مناسب در خصوص خرید میلگرد.
  • تحقیق در خصوص محصول
  • مشاوره با کارشناس فروش میلگرد
  • آگاهی از ظرفیت بار مورد نیاز
  • استعلام قیمت پیش از خرید
  • بررسی مداوم و بروز قیمت در سایت آهن فروشی­های با اعتبار بالا
  • دریافت پیش فاکتور خرید
  • تشخیص اصالت کالا
  • تطابق میلگرد دریافتی با فاکتور

برای خرید انواع میلگرد و دیگر مقاطع آهنی میتوانید با کارشناسان ما در تلاش تامین آهن کاوه ارتباط برقرار کنید تا از مشاوره رایگان بهرمند شوید و بروزترین قیمت های محصول مورد نظر خود مطلع شوید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *